Sunday 24 November 2013

Kutomisprojektit... ne muutamat

Jatketaan nyt näitten omien askartelujen kanssa...

Olen viimeisen parin vuoden aikana innostunut taas kutomaan. Muistan vieläkin ylä-asteella tekemäni säärystimet, puna-valko-raidalliset jollain erikoisella kuviolla. No, ne oli niitä aikoja. Hyvä että nykyään ehdin kutomaan sukat. Appropo sukat, päättelin eilen M:lle kutomani perusvillasukat! Ohje on Novitan parin vuoden takaisesta Sukka-lehdestä, käytin lankana Isoveli-lankaa ja kavensin kärjen sädekavennuksilla. Kokoa tällä sukalla on, M:n kengänkoko kun on 46. Yhteen sukkaan meni enemmän kuin yksi kerä lankaa.Tässä helppo ohje Novitan nettisivuilta : Sukkaohje




Toinen valmistunut miniprojekti oli lankakori. Minulla kun noita lankoja on vaikka muille jakaa, ajattelin virkata lankakorin (melkein) kaikille langoilleni. Minulla oli kori jo aiemmin mutta virkkasin liian korkean joten se ei ollut enää tasapainoinen. Korien tekeminen on todella helppoa, tässä helppo ohje taas Novitan nettisivuilta: virkattu kori. Virkkasin kaksi ylintä kerrosta erilailla kuin muut. Alhaalla virkkasin koko silmukan läpi, kahvakerrokset virkkasin vain silmukan ulkoreunan kautta.




Käytän itse omissa isoissa virkkuuhommissa (odottamassa on myös muutaman maton tekeminen) matonkuteita. Niitä saa monesta paikasta, itse olen omiani saanut äidin varastoista ja olen ostanut Someron langasta. Toinen hyvä esimerkki Someron Langan langoista on mun oma läppärilaukku (tämäkin ohje napattu Novita lehdestä, Kesäkäsityö-lehdestä):




Muita projekteja jotka ovat olleet työnalla jo viime talvesta asti:

Villapaita, tässä menee kyllä useampi talvi, tarvitsee keskittyä niin hurjasti. Ohje on Novitan Kevät 2013 -lehdestä. Tämä on niin alkutekijöissä etten edes halua arvioida milloin tämä edes tulee olemaan valmis...




Putkikaulahuivi hainhammas-kuviolla. Ohje on myös Novitan Kevät 2013-lehdestä, tämän saan varmaan tämän talven aikana valmiiksi



No comments:

Post a Comment